Oavsett om ni är klar att göra en RFP eller inte,
så kan vi som global aktör hjälpa er
Ibland så vet vi som företagare vad utmaningarna är, och är klara att lämna in en RFP - Vi behöver bara en branschledande global aktör.
Ibland så vet vi att det finns olika utmaningar, men vi vet inte vad som är bäst, och skulle ha fördel av att få hjälp av en kunnig global aktör för att skapa ett underlag till oss för en RFP
Ett företag, EMEA, APAC, Amerikas, Globala team, Regionala team
Inköp, Försäljning, Finans, HR, Logistik, Marknad
Alla nivåer, Nyanställda, Mellanchefer, Högre chefer, Trainees, Nyanställd/befodrad
Virtuell, Klassrum, Konsultation, eLearning, Hybrid/Blandning, Träning av egen tränare
Skräddarsydd, Färdigpaketerat, Globalt upplägg, Lokalt upplägg, Arbetsbok, Verktygslåda
Centralt, Regionalt, Lokalt, Endast en kontaktyta, Halvårsrapporter, Kvartalsrapporter
Globalt pris, Central betalning, Lokal betalning, Regionalt pris, Lokalt pris, Pris per deltagare
Extern Coachning, Intern Coachning, Supportpaket till chefer, Träna er tränare, Inbäddade övningar, Inbäddade webinarier
ROI mätning, KPI, Capability Survey, Kompetensmål, Mjuka kunskaper, Betala för resultat upplägg
Välj mellan 29 olika språk:
Engelska, japanska, Danska, Norska, Ryska, Turkiska, Spanska, Slovakiska, Svenska, Polska, Arabiska, Franska, Malaysiska, Mandarin, Litauiska, Bahaska, Ungerska, Finska, Koreanska, Bulgariska, Italienska, Kantonesiska, Tyska, Tjeckiska, Grekiska, Portugisiska, Thailändska.
Välj en specialist - de är duktiga eftersom det här är vad de gör hela tiden.
Fokusera verkligen på behovet och inte på metodiken - förklara behovet och låt dem definiera lösningen.
Var tydlig vid din genomgång - dela med dig av ditt mål och vilket resultat du vill uppnå.
Ha en brett synsätt på pris - om fördelarna är 10 gånger större än priset, så är det billigt.
Be om referenser - existerande och tidigare klienter se igenom vanligt säljsnack
Dela med er av era urvalskriterier - de bidrar till att visa er det bästa urvalet
Acceptera inte billigare offerter med obefintlig ROI
Ställ inte alltför många inledande villkor - ni kommer bara begränsa ert val av leverantör
Var inte rädd för att be om hjälp av experter innan ni skriver er RFP
Var inte alltför detaljerad - det begränsar kreativiteten
Använd inte standardkontrakt som har irrelevanta klausuler - skräddarsy dem för att passa ert kontrakt
Underskatta inte vikten av en kulturell passning - lokalt språk och affärspraxis
Letar ni efter en global lösning?